Drama-Skeç-Tiyatro-Oyun Sitesi

24 Eylül 2013 Salı

İftar Bilmecesi

İFTAR BİLMECESİ
(Hacivat, arkadaşının arkasından yetişir.)
HACİVAT - Merhaba Karagöz'üm, uğurlar olsun!

KARAGÖZ - İftar kokuları burnuna dolsun!
HACİVAT - Hah hah hah!... Eksik olma, beni yine güldürdün! Aman!...
KARAGÖZ - Ne oldu Hacı Cavcav, kel kafanı bit mi ısırdı?
HACİVAT - Değil efendim! Sen göbeklenmişsin?...
KARAGÖZ - Pataklarım ha, ağzını bozma!
HACİVAT - Canım fena bir şeyi mi söyledim?
KARAGÖZ - Köftehor, "Sen köpek yemişsin!" dedin ya!...

HACİVAT - Efendim hiç öyle söyler miyim? Yani göbek yapmışsın diyorum.
KARAGÖZ - Ne zaman börek yapmışsın?...
HACİVAT - Allah iyiliğini versin, hemen saçmalamaya başladın! Kilo almışsın...
KARAGÖZ - Bizde terazi yok ki, kilo alıp ne yapayım?
HACİVAT - Nasıl anlatmalı?... Şişmanlamışsın!...
KARAGÖZ - Öyle söylesene! Hay hay!...
HACİVAT - Nasıl da farketmemişim? Çok kilo almışsın!
KARAGÖZ - Köftehor, başka türlü geçinebilir miyim?
HACİVAT - Canım, Ramazan'da kilo almanın geçinmekle ne alâkası var anlayamadım?
KARAGÖZ - Anlayamayacak ne var? Her akşam birkaç iftira, her gece birkaç sahura gidiyoruz ya, tabii bir ayda yirmiiki kilo şişmanlıyorum.
HACİVAT - Allah Allah?...
KARAGÖZ - Sonra da parasızlıktan Ramazan sonrası on bir ay akşam yemekleri ile idare ettiğim için ayda iki kilo zayıflayıp, gelecek Ramazan'a kadar idare ediyorum.
HACİVAT - Allah iyiliğini versin! Bırak şakayı ama Karagöz'üm, şişmanlık iyi değil! çeşitli hastalıklara sebep olur.
KARAGÖZ - Hay hay!... Sen şimdi bırak şişmanlığı da Hacı Cavcav, aklıma bir bilmece geldi.
HACİVAT - Hatırın kalmasın, sor bakalım?
KARAGÖZ - Ama bilemezsen bize iftara geleceksiniz!

HACİVAT - Anlayamadım? Öyle şey olur mu?
KARAGÖZ - Pataklarım ha, bal gibi olur!
HACİVAT - Bilmeceyi bilirsem, siz bize iftara geleceksiniz? Ters oldu ama sor bakalım?
KARAGÖZ - Ters sensin! İyi dinle!... Bugün hangi gün?
HACİVAT - Canım bırak bugünü de sen şu bilmeceyi sor bakalım?
KARAGÖZ - Köftehor, sordum ya!...
HACİVAT - Allah Allah, ne zaman sordun? "Bugün hangi gün?" dedin o kadar...
KARAGÖZ - İyi ya, işte o bilmece idi.
HACİVAT - Efendim öyle bilmece olur mu? çocuklar bile cevabını hemen verir. Bugün hangi gün olacak? Sen de biliyorsun ki Cumartesi...
KARAGÖZ - Bilemedin Hacı Cavcav!...
HACİVAT - Hah hah hah, haydi Pazar olsun!
KARAGÖZ - Düşün de öyle cevap ver!
HACİVAT - Düşünecek ne var? Cumartesi, Pazar olmazsa... Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe...
KARAGÖZ - İyi düşün de sonra mızıkçılık yapma!
HACİVAT - Kaldı bir gün... Bildim, Cuma!...
KARAGÖZ - Bilemedin!...
HACİVAT - Allah Allah?... Pekâlâ bilemedim, cevabını sen söyle bakalım!
KARAGÖZ - Köftehor, bugün Ramazan günü...
HACİVAT - Birâder böyle bilmece olur mu? sen uydurdun!
KARAGÖZ - Baştan kabul etmeseydin!

HACİVAT - Haklısın ama bana doğru dürüst bir bilmece soracaksın zannettim. Ne olacak şimdi?... KARAGÖZ - Söyledim ya, bu akşam bize iftira geleceksiniz?
HACİVAT - Karagöz'üm, sen bizi kolay kolay iftara dâvet etmezsin ya, bu işin içinde bir bit yeniği var.
KARAGÖZ - Bit yemi yok, fare zehiri var.
HACİVAT - Pekâlâ sorması ayıp olmasın da iftarda bize neler ikram edeceksin bakalım?
KARAGÖZ - Köftehor bilmiyor musun? Neler getirirseniz onları beraberce yiyeceğiz. (Yürümeye devam ederler.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler

Okul Öncesi ve İlköğretim Öğrencileri İçin Çocuk Şarkıları

Çocuk Şarkıları, Okul Öncesi ve İlköğretim Öğrencileri İçin ANKARA TÜRKÜSÜ Ankara’nın taşına bak Gözlerimin yaşına bak Şaşkın d...