Yaş
grubu:
7-14
Grup büyüklüğü:
7-14
Grup büyüklüğü:
Tüm sınıf
veya daha küçük bir grup
Gerekenler:
Daire
şeklinde oturulacak bir boşluk
Aktivite
Bu aktivite dairesel hikaye
anlatımı şeklinde yapılmaktadır, her çocuk hikayeye sırayla bir cümle
eklemektedir. Fakat bu sefer çocuklara, "iyi haber şu ki..." ya da
"kötü haber şu ki..." diye başlamalarını söyleyin.
Çocukların
iyi ya da kötü haberlerinin bir önceki çocuğun söylediği ile bağlantılı
olmasını sağlayın. Hangi durumda iyi veya kötü haberin bu hikayeye uygunluk
göstereceği bazen zor olacaktır. Bu durumda hikayeyi sizin başlatmanız ve pek
çok olasılık yaratmanız işe yarayacaktır.
Örneğin;
Öğretmen: Bu,
küçük bir köyün dışında,
küçük bir
evde ve çok mutsuz olarak
yaşayan Ayşe, Mehmet ve ailesinin
hikayesidir.
Çocuk A: iyi
haber, daha büyük bir eve
taşınacaklarmış.
Çocuk B: Kötü
haber, yeni evin çok odası
olmasına
rağmen, odaların şimdiki
evdekinden
çok daha küçük olmasıymış.
Çocuk C: İyi
haber, aileye küçülme tozu
verilmiş
ve hepsi de küçülmüşler.
Çocuk D: Kötü
haber, bütün yiyecekleri çok yüksek bir dolaba konmuş ve
yetişemiyorlarmış.
Bu aktivite çocukları, bir önceki arkadaşlarını iyice
dinlemelerine ve onlara cevap vermelerine cesaretlendirir. Bu beceriler grup
çalışmasında çok önemlidir. Onların bu becerileri geliştikçe, siz kurallarda
değişiklikler yapabilirsiniz, böylece bir önceki çocuğun söylediğinin tam:tersine
fikir üretmelerini de önlemiş olursunuz. Örneğin çocuk D, "kötü haber,
küçültme tozu işe yaramadı" dememelidir.
Kayıp Mazeret Dilekçesi
Yaş
grubu:
7-14
Grup
büyüklüğü:
3 kişilik
gruplar
Gerekenler:
Özel bir
materyal gerekmez.
Aktivite
Her
gruptaki üçlüye, bir öğretmen, bir müdür ve bir de öğrenci rollerini
üstlenmelerini ve aşağıdaki oyunu canlandırmalarını söyleyin.
Okul
yenidir ve okula gelmeyen çocuklar için katı kuralları vardır. Çocukların okula
döndükten i/k gün anne veya babalarından, neden gelmediklerini açıklayan bir
kağıt getirmeleri gerekmektedir.
Çocuk
kendi mazeret dilekçesini bulamamaktadır. Annesi yazmıştır, fakat o belki de
almayı unutmuştur. Ya da yolda düşürmüş olabilir. Öğretmene ne söylemelidir?
Öğretmen çocuğa inanıp inanmamakta tereddütlüdür ve müdüre gider. Öğretmen ne
söyleyecektir?
Müdür ne
söyleyecek ve ne yapacaktır?
Reklamlar
Yaş Grubu:
7-14
Grup
Büyüklüğü:
4-6 çocuk
Gerekenler:
Bir video
kamera ve oynatıcı (İsteğe bağlı)
Aktivite
Çocukların
yabancı olmadığı televizyon reklamlarını tartışınız ve onları neyin etkili
yaptığını düşününüz.
Çocukların
oluşturduğu gruplara kendi televizyon reklamlarını yaratmalarını söyleyiniz.
Yakında
gerçekleşecek bir okul etkinliğinin (konser, kermes .. .vb.) ya da sattıkları
bir ürünün veya hizmetin (okul tişörtü, okul kitapları veya sınıfın ürettiği
bir hizmet., .vb.) reklamını yapabilirler. Reklamlar toplantıda "reklam
arası" zamanında gösterilebilir ya da videoya çekilerek velilere
oynatılabilir.
İzleme
Reklamlarda
müşteriyi ikna etmek için kullanılan teknikleri tartışınız.
Şekil Verme
Yaş
grubu:
5-14
Grup büyüklüğü:
Çiftler
Gerekenler:
Geniş bir
alan, teyp, kaset
Aktivite
Her
çiftteki çocuklara kimin "A", kimin "B" olacağına
karar vermelerini söyleyin. "A" nın bir miktar oyun hamuru görevi
göreceğini, 'B" nin de "A"ya bir sekil vereceğini açıklayın.
Modellerin mutlaka belli bir şeye benzemesi gerekmemektedir.
Çocuklar modelleri ile uğraşırken hafif bir müzik çalmak faydalı olacaktır.
Çocuklar birkaç dakika beraber çalıştıktan sonra, "B" lere, durup
kendi sanat eserlerini övmelerini söyleyin. Sonra da "A"lara,
pozisyonlarını değiştirmeden odanın etrafında dolaşmalarını söyleyin. Bazıları
bunu diğerlerinden daha zor yapacaklardır. Daha sonra çiftlerden rollerini
değiştirmelerini isteyin.
İzleme
Çocukların oyun hamuru ile çalışmalarını sağlayın. Çiftleri
bozmayarak birbirlerinin gerçek modellerini, hamurdan yapmalarını isteyin
yapmalarını isteyin
Sessizlik
Yaş grubu:
9-14
Grup
büyüklüğü:
Bütün sınıf, çiftler halinde
Gerekenler
Geniş bir alan
Aktivite
Her çifte
bir durum örneği verin ve bunu sessiz bir drama haline getirmelerini söyleyin.
Durumlar aşağıdaki gibi olabilir:
·
Evde patates kızartıyorsunuz tava birden alev alıyor. Komşunuza
gidip, onun telefonunu kullanarak itfaiyeyi arayacaksınız. Sesiniz kısılmış ve
konuşamıyorsunuz. Söylemek istediğinizi nasıl anlatacaksınız?
·
Derede bir köpek boğuluyor ama siz kendi başınıza ona ulaşamıyorsunuz.
En yakındaki kişiye koşuyorsunuz ve gelip size yardım etmesini sağlamaya
çalışıyorsunuz. Hiç bir kelime kullanmadan ne yapmasını istediğinizi açıklayın.
·
Bir doğum günü partisi için kek pişiriyorsunuz ama yumurtayı yere
düşürüyorsunuz ve başka yumurtanız da kalmamış. Komşunuzun evine gidip, hiç bir
kelime kullanmadan ne istediğinizi ve neden istediğinizi açıklayın.
·
Her çifte kendi sessiz dramalarını sınıfın geri kalanına
anlatmalarını söyleyin.
İzleme
Çocuklar bu şekilde çalışma konusunda kendilerine güven duyunca,
benzer bir durumu kendilerinin düşünmelerini ve durumu bilmeyen bir eşle
çalışmalarını söyleyin. Eş, anlatmaya çalışılan sorunu tahmin edebilecek mi?