Drama-Skeç-Tiyatro-Oyun Sitesi

26 Eylül 2013 Perşembe

İlkokul İçin Karagöz metni

İlkokul İçin Karagöz metni

Hacivat: Aman efendim aman amannn
Kimler gelmiş kimler gelmişşşşş
Hoş geldiniz çocuklar …….( Hoş bulduk)
Nasılsınız                            ( iyiyiz)
Çocuklar eylenmeye öğrenmeye dinlemeye ve en güzelide gülmeye hazır mısınız bakalım.. (hazırız)
Peki efendim beni tanıyor musunuz siz söyleyin bakalım beni tanıyor musunuz? ( evettt)

Kimim ben söyleyin bakalım    (Hacivat diyende olur karagöz diyende)
Aman efendim lütfen karıştırmayınız ben Hacivatım Hacivat. Hatta en son karıştırılmak istendiğim kişidir karagöz lütfen efendim. Bakın benim koca koca kara kara gözlerim var mı hiç? (yoook)
Peki efendim ben kaba saba bir adam mıyım?  ( hayır)
Efendim benim sesim vapur kornası gibi kalın mı hiç?  (hayırrr)
E o zaman efendim beni karıştırmayınız
ben deniz Bursa beyefendisi, Annesinin babasının bir tanesi, hanımcağızının beyzadesi,
Karagöz:( Karagöz pencereden konuşur sözleri bitince içeri kaçar) pırasanın en tazesi, helikopter pervanesi, hamamların buhar hanesi,
Hacivat: efendim bakmayın siz ona bendeniz eli yüzü düzgün sözleri temiz dili pak
Karagöz: kelbaşı süzgün ,gözleri pis , başı kabak
Hacivat: aman efendim ben deniz ben duacınız özü sözü baldan tatlı
Karagöz: işte geldi bizim Hacivat denilen ıspanak suratlı
Hacivat: aman efendim görüyorsunuz işte bu kaba saba kart sesli vurdum duymaz laf anlamaz adamlamı beni karıştıyorsunuz efendim lütfen yapmayınız.
Karagöz: Hacivat çok kaşınırsa tepesine atlayınız.
Hacivat: efendim ben bendeniz perdelerin sultanı Malumunuz Hacivat çelebi
Karagöz: hergelenin saksağanı maymununuz Hacivat Çelebi
Hacivat: Aman efendim bakmayın siz Kara sözlü karagözün sözüne de gözüne de Haydi şöyle bir alkışlayın bakalım bendeniz Hacivatı da bir başlayalım gösterimize. (alkış)
Çocuklar tek başına söz etmekle bu iş böyle olmuyor
Karagöz: Kekten önce etli ekmekte bu kış tok tutmuyor
Hacivat: şöyle bir seslensekte Karagöz beyefendiyi de çağırsakmı aramıza ne dersiniz? (evettt)
Gerçi  sesi geliyor penceresi açık bizi duyuyor ama kendisinide görmeyi istermiyizzzz?  (evet)
Peki o zaman bi çağıralım Karagözümüzü
Ah Aman aman amannnnn
Hay Hak  Şimdi Karagöz burda olsa o söylese ben dinlesem ben söylesem o dinlese
Karagöz: Ramazan topuda Hacivatın kafasına gümlese
Hacivat: Karagöz burda olsa o söylese ben dinlesem ben söylesem o dinlese
Karagöz: Hacivatıda akbabalar alıp götürse
Hacivat: aman yar bana bir eylence yar bana bir eylenceee
Karagöz: kafana vuracam tencereee
Hacivat: Aman yar bana bir eylence yar bana bir eylence
Karagöz: Hacivat dayak yiyecek benceeee
Hacivat: Aman yar bana bir eylence yar bana bir eylence Medettt
Karagöz: kafanı patlatmaya geliyorum sabretttt
Hacivat: hoş geldin karagözüm
Karagöz: hoş bulduk kel kafalı üzüm
Hacivat: aman efendim eli yüzü temiz sözleri tatlı
Karagöz: haci cav cav solucan suratlı  ( der ve Karagöz sahneye girer)
Hacivat: Karagöze büyük bir alkış çocuklar  (alkış beklenir)
Karagözüm hoş geldin sefalar getirdin
Karagöz: Yok sefayı getirmedim yalnız geldim sefa evde duruyor
Hacivat: Aman karagözümm öğleni şeriflerin hayrolsun
Karagöz: seninde cebine akrepler dolsun
Hacivat: karagözüm gene bi espirilisin bu gün
Karagöz: sen de biraz pirelisin bu gün git yıkanda gel Haci cavcav
Hacivat: Aman efendim pire deme bana geçen gün bizim oğlan köpeğin eniğini kapmış getirmiş
Karagöz: köğeğin kemiğini mi kemirmiş?
Hacivat: yok efendim yani yavru köpeği eve sokmuş
Karagöz: sivri köstebeği devemi yutmuş. Aman haci cav cav yazık deveye köstebek yutulur mu yahu
Hacivat: Ah karagözüm hep yanlış anlıyorsun beni. Bizim oğlan köpek yavrusunu almış evimize getirmiş.
Karagöz: hah öyle söylesene yahu bende yazık deveye diyordum eee sonra nolmuş
Hacivat: nolacak efendim köpek pireli vallaha ev pire dolmuş
Karagöz: köpek nereli vanlı emire nolmuş?
Hacivat: yok a benim canım köpekteki haşereler bütün evi sarmış diyorum
Karagöz: atıyorsun ha hacı cavcav senin hanım göbekteki tencereye sarma mı sarmış
Hacivat: aman karagözüm ne tenceresi ne göbeği ne hanımı bırak şunları bırak
Karagöz: kel bebeği hanımamı bıraktın sizin bebek kelmiydi yahu
Hacivat: Aman karagözüm gene anlaşamayacağız senle neyse Karagözüm bak bu çocuklar çok akıllı
Karagöz: evet şu önde duran daha çok sakallı
Hacivat: Peki Karagözüm söyle bakalım matematikle aran nasıl?
Karagöz: Makara iplikle aram iyidir ara sıra söküklerimi dikerim.
Hacivat: diyorum ki karagözüm matematik hesap işleri yani
Karagöz: otamatik kasap fişleri mi?
Hacivat: yok karagözüm anlamadın gene toplama çıkartmayı biliyormusun?
Karagöz: e biliyorum pantolonlarımı topluyorum sonra kışlıkları saklayıp yazlıkları çıkartıyorum
Hacivat: yok kara gözüm öyle değil hani çarpma bölme felan yani
Karagöz: he tamam iş te arada bir dikkatsizlikten duvara çarpıyorum
Hacivat: neyse kara gözüm sana biraz matematik sorusu sorayım mı?
Karagöz: sor bakalım haci cavcav.
Hacivat: Hazırmısın
Karagöz: Hazırım
Hacivat: çok hızlı sorcam ama dikkatli dinle
Karagöz: sorbe adam hadi iki saattir bekliyoruz
Hacivat: karagözüm söyle bakalım 1kere 1
Karagöz: yerin dibine gir
Hacivat: iki kere iki
Karagöz: kümese girdi tilki
Hacivat: 3 kere 3
Karagöz: devede var hörgüç
Hacivat: 4 kere 4
Karagöz: kel kafanı ört
Hacivat: 5 kere 5
Karagöz: al sana 5 kardeş (Hacivat tokat atar)
Hacivat: Aman kara gözüm dur yahu ben ne diyorum sen ne diyorsun? Söyle bakalım 6 tane 6 kaçtır
Karagöz:  altı tane faremi kaçtı?
Hacivat: yahu ne faresi karagözüm
Karagöz: sen demedin mi 6 tane fare kaçtı diye?
Hacivat: peki söyle bakalım karagözün 7 kerem 7 ne eder?
Karagöz: 7 kerem yedi annesinden dayak yedi
Hacivat: Peki söyle bakalım 3 kere 5
Karagöz: söylüyorum bak iyi dinle 3 deve 5 , 3 deve 5, gel gel gel 3 deve 5 e
Hacivat: aman karagözüm ne saçmalıyorsun yahu
Karagöz: e sen 3 deve 5 i söyle dedin bende söyledim hacı cav cav patlatırım kafanı haa
Hacivat: Peki karagözüm çarpma sana zor geldi birazdaha kolay sorayım.10 tavuk olan kümesten 2 çıktı kaç tavuk kaldı?
Karagöz: bunu bilmeyecek ne var hiç kalmaz hacı cav cav
Hacivat: nası kalmaz karagözüm iyi  hesapla
Karagöz: haci cavcav kümesten tilki çıkarsa hiç kalmaz çünkü tilki tavukların hepsini öldürür
Hacivat: ah karagözüm gene yanlış anladın neyse söyle bakalım 4 artı 4
Karagöz: ört hakkı ört kış geliyor ört
Hacivat: peki karagözüm bari bunu bil 10 10 daha kaç eder buda son olsun
Karagöz: Son don 100e  gider  seni de yankesiciler soysun
Hacivat: Aman karagözüm çok matematik çalıştık şimdi seninde kafan balon olmuştur balon
Karagöz: Evet hacı cav cav kafam balon oldu da uçmasın diye başımın üstüne bağladım
Hacivat: hemen yanlış anlama efendim yani uzun zaman ders çalışmatan kafan şişmiştir
Karagöz: evvet kafam pişti biraz soğutmaya çıkarttım.
Hacivat: Aman karagözüm gel şöyle biraz birlikte yürüyelim
Karagöz: birlikte yün mü yiyelim
Hacivat: ne yün yemesin karagözüm beraber gidelim diyorum yani
Karagöz: berbere mi gidelim
Hacivat: ah kara gözüm ne anlayışsız adamsın yahu neyse senin hakkında iyi haberler duydum çok memnun oldum
Karagöz: çok maymun oldunsa babane
Hacivat: maymun değil efendim memnun oldum yani duyduğum habere sevindim
Karagöz: hangi gazete yazıyordu?
Hacivat: gazete değil efendim senin cahillikten kurtulmak istediğini öğrendim
Karagöz: cahitlerde kurt bulmak istediğimi mi öğrendin ne yapayım ben kurtu yahu
Hacivat: Allah Allah yani bilgini arttırma istemişsin okumayı öğreniyormuşsun?
Karagöz: evvet dokumayı öğreniyorum yün dokuyorum halı dokuyorum
Hacivat: ne dokuması efendim yani okula gitmeye harfleri öğrenmeye başlamışsın?
Karagöz: evet başladım nolmuş?
Hacivat: aaaa kara gözüm sonunda anladın
Karagöz: aaaa değil hacı cavcav ilk harf eeeee imiş öğretmen ilk önce eeee yi öğretti
Hacivat: aman efendim maşalllah pek bi öğrenmişşsin  maşallah okulda çok başarılısın herhalde
Karagöz: çok başı sarılımıyım yok hacı cav okulda başımda kavuğum var
Hacivat: aman karagözüm neyseokulda neler öğrendin bakalım
Karagöz: imza atmayı öğrendim
Hacivat: aferin nasıl imza atıyorsun söyle bakalım karagözüm
Karagöz: adım karagözü değil mi önce kara bi göz çiziyirum içini boyuyorum oldu sana karagözü imzasıııı
Hacivat: (kahkahayla güler) hahhah ahahaha  aman karagözüm öyle imzamı olur yahu
Karagöz: neden olmasın hacıcavcav eskiden insanlar resimle yazı yazıyormuş öğretmen öyle söyledi
Hacivat: resimle yazı çok eskide kaldı  artık harfler var
Karagöz: esinle nazı eskici mi çaldı yırtık defter mi var
Hacivat: aman gene başladın yanlış anlamaya  şu kulaklarını bi doktora gösterseydin
Karagöz: ne varmış yanaklarımda
Hacivat: yanak değil efendim kulak kulak yani diyorum ki şöyle bi kulağını doktor eyüp’e baktırsaydın
Karagöz: kulağıma küpe mi taktırsaydım patlatırım kafanı hacı cav cav erkek adam küpemi takarmış yahu
Hacivat: Aman karagözüm ne kulak varmış sende neyse yazı yazıyor musunuz okul da yazı
Karagöz: kazı kazıyoruz
Hacivat: kazı değil efendim yazı yazı yani şiir , hikaye  , masal
Karagöz: heee yazıyoruz
Hacivat:  karagözüm heee denmez  az kibar ol kibar
Karagöz: helva yenmez az biber al biber
Hacivat: aman karagözüm söyle bakalım noktalama işaretlerini öğrendinmi
Karagöz: okkalama işaretleri ne demek yahu
Hacivat: okkalama değil efendim noktalama  neyse karagözüm geçen gün şehire gitmiştik akşam dönüşte size oturmaya gelecektik ama maaşlesef trafik yüzünden geç kaldık
Karagöz:  hangi refik yüzünden
Hacivat: ne refiği efendim yani sıkışıklı yüzünden
Karagöz: sırnaşıklık yüzünden mi refik biraz sırnaşıktır doğru
Hacivat: yok efendim son kavşaklarda kalabalık vardı
Karagöz: son kavşakta alabalık mı vardı?
Hacivat: hay alabalık boğazında kalsın gene saçmalamaya başlaşdın
Karagöz: saç taramaya mı başladım hacı cav cav ben kelim yahu saçım olsada tarasam
Hacivat: size gelecez diye sık sık saate bakıp telaşa kapıldım
Karagöz: saitte mi yanındaydı
Hacivat: sait değil karagözüm saat saat neyse sonra dalgınlık yüzünden kırmızı ışığı görmemişim
Karagöz: dargınlık yüzünden mımız kaşığı görmedmişmisin?
Hacivat: hay kaşık burnuna girsin tabi anlamazsın sen trafik kurallarını bilmiyorsun
Karagöz: refikle Vuralları kim bilmez Hacivat onlar ikiz kardeş değilmi?
Hacivat: Ah karagözüm trafik kuralları diyorum yani yeşil yanarsa ne yaparsın?
Karagöz: yeşim yanarsa üstüne bi kova su dökerim kurtarırım onu
Hacivat: aman karagözüm gene yanlış anladın beni bak çocuklara soralım onlar bile bilirler
Çocuklar söyleyin bakalım yeşil yanarsa naparsınız (geçeriz)
Bak kara gözüm şu çocuklar bile biliyor
Karagöz: çocuklar bilyemi yiyor bilye yenirmi hiç yahu bilye ile oynarsın
Hacivat: aman karagözüm söyle bakalım sarı ışık ne demektir
Karagöz: sarı karşık sarı renktir canım onu bilmeyecek ne var
Hacivat: ne sarı kaşığı karagözüm
Karagöz: e sen demedin mi sarı kaşık ne renktir diye hacı cav cav
Hacivat: of karagözüm offff gene uydurdun çocuklar söyleyin bakalım sarı ışık ne demektir? (bekle)
Evet sarı ışık bekle demektir. Karagözü napacakmışsın sarı ışık yanınca
Karagöz: sarı ışık tekme demektir önümdekine tekme atacakmışım
Hacivat: ah kara gözüm yıktın perdeyi eyledin viran varıp sahibine haber vereyim heman. Çocuklar ben bu karagözle baş edemeyeceğim sizlerden bir alkış istiyorum ve evime gideceğim. (alkışlar) ( Hacivat gider)
Karagöz: banada müsaade çocuklar bende okula gidip ders dinleyeceğim ama sizden bir alkış istiyorum haberiniz ola haydi banada uğurlar ola. Sürçü lisan ettikse affola (alkışlar)

Okul Öncesi ve İlköğretim Öğrencileri İçin Çocuk Şarkıları

Çocuk Şarkıları, Okul Öncesi ve İlköğretim Öğrencileri İçin ANKARA TÜRKÜSÜ Ankara’nın taşına bak Gözlerimin yaşına bak Şaşkın d...