Drama-Skeç-Tiyatro-Oyun Sitesi

11 Ekim 2013 Cuma

Affedersiniz-Tek kisilik skec

Affedersiniz
Şu affedersiniz sözüne o kadar bozuluyorum ki, sormayın...
Kalabalık bir caddesiniz. Zaten zor yürüyorsunuz. Biri geliyor, tam nasırınızın
üstüne basıyor. Siz iki büklüm kıvranıyorsunuz. O dönüp;
- Affedersiniz diyor.
Affedersiniz deyince iş bitiyor. Oh, ne güzel.
Lokantada yemek yiyorduk. Nefis bir et yemeği geldi. Bol sal­çalı, dumanı
üstünde. Karnım da açlıktan zil çalıyor. Hemen ça­talla, bıçağa sarıldım. Fakat
bir de ne göreyim? Tabağın içinde küçük bir affedersiniz. Anlamadınız değil mi?
Hepiniz yüzüme şaşkın şaşkın bakıyorsunuz. Sinek çıktı, sinek... Garsonu
çağırdım. Geldi:

- Affedersiniz, diyerek tabağı aldı, götürdü. Sanki o "affeder­siniz"le tüm
tencere temizlendi.
Tabi lokantadan bir şey yemeden çıktım.
Okuldan eve dönüyordum. Şık bir hanım kürk mantosuna bü­rünmüş, kaldırımda yavaş
yavaş yürüyor. O sırada bir otomobil hız­la geçti. Orada bulunan su
birikintisinden sıçrayan sular kadınca­ğızı baştan ayağa ıslatmaz mı! Hem de
çamurlu suyla. Güzelim kürk manto gitti. Araba biraz ileride durdu. Şoför
arabadan başını çıkararak yanına yaklaşan kadına, “affedersiniz”i yapıştırdı.
Ama bayan çok sinirlenmişti:
- Bu manto affedersinizle temizlenmez, dedi. Eğer temizleyici parasını
vermezseniz; sizi şikâyet ederim.
Şoför şaşırdı. Bunu da “affedersiniz”le geçiştireceğini sanmıştı. Ama
yanılmıştı. Kadın çok çetin cevizdi. Çıkarıp temizleyici parası­nı vermek
zorunda kalınca aklı başına geldi.
Beslenme saatiydi. Ali bir dirsek darbesiyle benim bardağı ye­re düşürdü. Bardak
tuzla buz oldu. Ali hemen:
- Affedersin, diye özür diledi.
- Yoo Ali, dedim. Bu bardak affedersin ile yerine gelmez. Sen önce bana kendi
bardağını ver, sonra özür dile, dedim.
Ali'nin bardağını aldım.
Sanırım bu ona iyi bir ders olmuştur.



Okul Öncesi ve İlköğretim Öğrencileri İçin Çocuk Şarkıları

Çocuk Şarkıları, Okul Öncesi ve İlköğretim Öğrencileri İçin ANKARA TÜRKÜSÜ Ankara’nın taşına bak Gözlerimin yaşına bak Şaşkın d...